Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí – Bc. Šárka Michalíková
Bc. Šárka Michalíková
Bakalářská práce
Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí
Semiotic analysis of social networks visual communication
Anotace:
Bakalářská práce se věnuje současným interakčním a komunikačním paradigmatům sociálních sítí prostřednictvím sémiotické analýzy uživatelských rozhraní. Vybranými sociálními sítěmi, které slouží pro sdílení vizuálního obsahu, jsou Pinterest, Instagram a Tumblr. Práce je založená na analyticko-komparativním výzkumném designu zabývající se otázkami, jak a proč jsou využívány grafické komunikaci s uživateli …víceAbstract:
This thesis deals with actual interactive and communication paradigms of social networks through semiotic analysis of the user´s interface. Selected social networks are Pinterest Instagram and Tumblr, their main function is visual sharing. The work is based on analytical and comparative research design dealing with questions of how and why symbols are used in communication with users, including basic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wwteg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie interaktivních médií
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Engaged Photography as Urban Communication Platform in Sustainable Development Context
Anna Martynushkina -
K loutkovému divadlu sémiotickou perspektivou: komunikace, ostenze, znak
Monika Vinklárková -
Sémiotická analýza vybraných reklamních spotů společnosti Nike, Inc. jako globální značky
Aleksandar Mijić -
Sémiotická analýza a klasifikace znaků používaných k označení dámských a pánských toalet v brněnských veřejně přístupných organizacích
Gabriela Tšponová -
Analýza marketingové komunikace značky Staropramen a určení jejího archtypu
Hedvika Pajerová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Natálie Odleváková