Ing. Omar Daouk

Master's thesis

Impact of AI on Sales and Marketing Activities in E-Commerce Enterprises

Impact of AI on Sales and Marketing Activities in E-Commerce Enterprises
Abstract:
Výzkum bude zkoumat požadavky na úspěšnou implementaci AI ve společnostech, které působí v odvětví e-commerce. Šetření navíc uzavře komplexní přehled toho, jaké požadavky jsou potřeba pro úspěšnou implementaci, a to porovnáním vyvinutého rámce s případovými studiemi neúspěšných projektů umělé inteligence v elektronickém obchodování. Článek využívá zdroje shromážděné z online databází, jako je Google …more
Abstract:
The research will be investigating the requirements for successful AI implementation within the companies that operate within the e-commerce industry. Moreover, the investigation will conclude with a comprehensive overview of what requirements are needed for successful implementation by comparing the developed framework with case studies on failed AI projects in e-commerce. The paper uses sources gathered …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Mgr. Michal Krčál, Ph.D.
  • Reader: PhD Ahad Zareravasan

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta