Lucie KUCZYŃSKÁ

Master's thesis

Gradované geografické učební úlohy na 1. stupni ZŠ

Geography learning tasks with increasing difficulty at primary school
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o využívání diferencovaných geografických gradovaných úloh pro žáky 1. stupně základní školy prostřednictvím online platformy baterie učebních úloh. Klíčovým se stává jejich postupné členění na různé kognitivní úrovně, přičemž je využita Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů, které jsou základem pro tvorbu učebních úloh. Zvyšování kognitivních úrovní směřuje ke gradovaným …more
Abstract:
This dissertation discusses the use of differentiated geography graded tasks for primary 1 students through an online platform of a battery of learning tasks. The key is their gradual breakdown into different cognitive levels, using Bloom's taxonomy of learning objectives as the basis for the design of the learning tasks. Increasing cognitive levels point towards graded tasks, which indicate increasing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 5. 2024
  • Supervisor: Mgr. Ondřej Šimik, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUCZYŃSKÁ, Lucie. Gradované geografické učební úlohy na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta