Michaela Stránská
Master's thesis
Marketing zaměřený na generaci 50+
Marketing for generations at the age of 50+
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvořit doporučení pro obchodní strategie a marketingové kampaně zacílené na spotřebitele starší padesáti let. Dílčím cílem práce je charakterizovat generace spadající do této věkové kategorie. V rámci práce je realizován vlastní kvalitativní výzkum, prostřednictvím kterého byly zjišťovány potřeby věkové skupiny 50+ a názory na současné marketingové kampaně přímo od těch, …moreAbstract:
The aim of this thesis is to make recommendations for business and marketing strategies focused on consumers 50+. The second (sub) aim is to characterize generations belonging to this age group. The thesis presents own qualitative research concentrated on discovering needs of this target groups and finding out opinions on current marketing campaigns targeting these consumers. The thesis contributes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 1. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71658
Thesis defence
- Date of defence: 17. 1. 2018
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Martin Machek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71658
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Digital Marketing and Audience Development: Analysing efficiency of current approaches through online behaviour mapping of specific target groups
Shubham Thakur -
Use of student-engaging methods and group work in ELT at lower-secondary school
Eva KONÍČKOVÁ -
Proposal of marketing comunication for selected product
Martin Dovičin -
Specifika spotřebitelského segmentu „stříbrné generace“ a možnosti marketingových komunikací při uspokojování jejich potřeb
Lucie Vlachová -
Generace X, Y, Z a Baby Boomers na trzích práce v České a Slovenské republice se zřetelem na mzdové rozdíly v Praze a Bratislavském kraji
Zuzana Frecerová -
Belonging to a group; Group identity and consumer culture
Eva Pilmaierová -
Belonging to a group - Group identity - Jewellery marketing (Tiffany&Co)
Damjan Bogdanovic -
Group theoretical properties of the group generated by the action of the AES-128 key schedule
Patrick Appah