Michaela Stránská

Master's thesis

Marketing zaměřený na generaci 50+

Marketing for generations at the age of 50+
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvořit doporučení pro obchodní strategie a marketingové kampaně zacílené na spotřebitele starší padesáti let. Dílčím cílem práce je charakterizovat generace spadající do této věkové kategorie. V rámci práce je realizován vlastní kvalitativní výzkum, prostřednictvím kterého byly zjišťovány potřeby věkové skupiny 50+ a názory na současné marketingové kampaně přímo od těch, …more
Abstract:
The aim of this thesis is to make recommendations for business and marketing strategies focused on consumers 50+. The second (sub) aim is to characterize generations belonging to this age group. The thesis presents own qualitative research concentrated on discovering needs of this target groups and finding out opinions on current marketing campaigns targeting these consumers. The thesis contributes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 1. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 1. 2018
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Martin Machek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71658