Spokojenost zákazníků s platbou pomocí mikrotransakcí v prostředí internetu – Bc. Jan Němec
Bc. Jan Němec
Bachelor's thesis
Spokojenost zákazníků s platbou pomocí mikrotransakcí v prostředí internetu
Internet based micropayments and customer satisfaction
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá mikrotransakcemi při prodeji zboží a služeb na internetu, zejména počítačových her. Obsahuje charakteristiku běžně používaných platebních metod včetně jejich výhod a nevýhod. Zaměřuje se na charakteristiku obchodních modelů při prodeji her. Cílem práce je zjistit pomocí dotazníkového šetření, jak zákazníci vnímají použití mikrotransakcí a zda je považují za přínosné ve srovnání …moreAbstract:
This thesis deals with microtransactions when purchasing goods and services on the internet with main focus on videogames. It includes characteristics of business models in videogame sales. The goal of the thesis (using questionnaire) is to determine how customers perceive the usage of microtransactions and if they consider it beneficial in comparison with other forms of payment. The end of the thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h6sw1/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NĚMEC, Jan. \textit{Spokojenost zákazníků s platbou pomocí mikrotransakcí v prostředí internetu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2018. Available from: https://theses.cz/id/56b8bu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Porovnání ziskovosti pay-to-play modelů na českém a britském trhu počítačových her s hodnocením vlivu free-to-play modelů a pirátství
David Matušinec -
Gacha system in free-to-play games
Hana Světlíková -
Návrh marketingové komunikace pro uvedení Free to play mobilní hry na český trh
Jan Landsfeld -
Typologie zákazníků free-to-play her
Monika Vyhlídalová -
Vývoj her s implementací free to play platebního modelu na platformě Android
Anton Danilov -
Mikrotransakce ve free-to-play modelech
Dominik Bečka