Ing. Michal Pšurný

Doctoral thesis

Vnímání situačních faktorů v internetových obchodech spotřebiteli generace Z

Perception of situational factors in online stores by generation Z consumers
Abstract:
Práce se zabývá faktory v internetových obchodech a jejich vlivem na nákupní chování spotřebitelů generace Z. Cílem práce je využití elektroencefalografického měření spolu s eye-trackingem ve výzkumu spotřebního chování. Byly provedeny dva experimenty s touto technologií. Před samotným měřením byla provedena analýza trhu nákupu přes internet pomocí sekundárních dat, dále dotazníkové šetření. Data z …more
Abstract:
This thesis deals with factors in online stores and their influence on the purchasing behaviour of Generation Z consumers. The aim of this thesis is to use electroencephalographic measurement together with eye-tracking in consumer behaviour and marketing research. Two experiments have been performed with this technology when conducting this thesis. Prior to the actual measurement, a market analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
  • Reader: Peter Madzík, externi, Jan Kramoliš, externi, Jakub Berčík, externi

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta