Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes) – Bc. Kristýna Supíková
Bc. Kristýna Supíková
Master's thesis
Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes)
Cultural and semiotic analyses of wearable technologies and smart clothes advertising with focus on their representations
Anotácia:
Cílem magisterské diplomové práce je vypracovat kulturní a sémiotickou analýzu vizuální reprezentace nositelných technologií (wearable technologies) a inteligentních textilií (smart clothes) v reklamních, případně i uměleckých, snímcích. Teoretickou analýzu opřeme o metodiku rozpracovanou Rolandem Barthesem (Mytologie). Vycházíme z předpokladu, že mýtus, který obklopuje využívání těchto technologií …viacAbstract:
The aim of the master diploma thesis is to perform a cultural and semiotic analysis of visual representations of wearable technologies and smart clothes in advertising, alternatively in artistic, pictures. The theoretical analysis will be based on methodology elaborated by Roland Barthes (Mythologies). We assume that the myth that surrounds the use of these technologies, refers to the myth of a cyborg …viacKľúčové slová
nositelné technologie chytré oblečení nositelná zařízení Nike Google protetické nohy Oscar Pistorius Google Glass Vogue reklamní kampaň Roland Barthes kulturní analýza sémiotická analýza Mytologie Mýtus dnes Erkki Huhtamo Cyborg is a Topos kyborg mýtus kyborga móda Donna Haraway Stelarc Kevin Warwick vztah člověk-stroj
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qufcv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2014
- Vedúci: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SUPÍKOVÁ, Kristýna. \textit{Kulturní a sémiotická analýza reklamních kampaní zaměřených na nositelné technologie (wearable technologies) a chytré textilie (smart clothes)}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/5780rt/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Práce na příbuzné téma
-
Nositelná technologie jako užité umění
Lucie Veselá -
Technologie augmentované reality se zaměřením na sportovní využití
Anna Dohnálková -
Synergie módy a technologie v díle oděvní návrhářky Ying Gao
Tereza Turková -
Nositelné technologie, spotřební praktiky a management každodenního života
Jakub Mezník -
Nositelné technologie a inteligentní textilie v kontextu Enter 5: dramaturgická analýza
Kristýna Supíková -
Vývojářské technologie nositelných zařízení pro YSoft SafeQ
Jan Stárek -
Technologie pro senzory nositelné na těle
Adrián Javor -
Byen som topos: Oslo i utvalgte romaner av Per Petterson og Lars Saabye Christensen
Anna Šilhanová