Alfons Mucha a jeho tvůrčí reklamní přínos – Bc. Ondřej Viktora
Bc. Ondřej Viktora
Bachelor's thesis
Alfons Mucha a jeho tvůrčí reklamní přínos
Alfons Mucha and His Contribution to Creative Advertising
Abstract:
Tématem předkládané bakalářské práce je osobnost malíře Alfonse Muchy a jeho tvůrčí reklamní přínos. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část přibližuje život Alfonse Muchy a dobu, ve které tento umělec působil. Uvádí propagační prostředky používané na konci 19. století a definuje pojem secese.V souvislost s reklamním plakátem také jmenuje další jeho významné tvůrce. Druhá část je zaměřena …moreAbstract:
The topic of this bachelor thesis is the artist Alphonse Mucha and his contribution to creative advertising. The thesis is divided into three main parts. The first part outlines the life of Alphonse Mucha and presents the time period in which he created his works. This part also introduces the means of advertisement used towards the end of the 19th century and explains the concept of secession (Art …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/sr8um/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2009
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Eva PAVLÍKOVÁ -
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Viktorie BALONOVÁ -
Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics
Nela MAJEROVÁ -
Současné pojetí komplexní propagační akce
Iveta Hnízdilová -
Média a propagační prostředky v reklamě
Barbora Skopalová -
Alfons Mucha jako reklamní tvůrce nového stylu
Markéta Kratochvílová -
A.Mucha jako tvůrce nového reklamního stylu
Vlasta Magrotová