Maya Humbatova

Master's thesis

Green Marketing - a Case for Electric Vehicles

Zelený Marketing: Elektrické Automobily
Abstract:
Od nástupu "Velké deprese" v rámci finanční a ekonomické krize v letech 2008 až 2009 a v důsledku prohlubování krize eurozóny vyvstává čím dál více otazníků nad omezenou kapacitou lidského rozvoje. V akademické sféře vzkvétá teorie trvale udržitelného rozvoje představující komplexní přístup ke společenské, ekonomické a institucionální sféře. Tato práce zkoumá paradigma zvané "zelený marketing" (Green …more
Abstract:
Afterwards the last 'Great Depression' of the years 2008-2009, and the deepening of the Euro-zone crisis more and more ideas evolve around the limited capacities of our development. Sustainable development as an approach to social, economic, and institutional realities is flourishing amongst the scholars. The master thesis investigates the paradigm called Green Marketing with its possibilities as well …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 2. 2014
  • Supervisor: Gina Cook
  • Reader: Aleš Lisa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/43704

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities