The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools – Bc. Markéta Bojanovská
Bc. Markéta Bojanovská
Bakalářská práce
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
Anotace:
Práce má za úkol prozkoumat metody vyučování anglického jazyka na státních a jazykových školách v České republice. Hlavním cílem je pak vypozorovat do jaké míry tyto instituce využívají komunikativní metodu vyučování anglického jazyka. Jednotlivé část práce se věnují roli učitele ve třídě, metodám vyučování, komunikaci a pozorování hodin v českých státních a jazykových školách.Abstract:
The focus of this work is to explore English language teaching methods at state and language schools in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to observe the extent to which the mentioned institutions apply Communicative Teaching Method in their English lessons. The individual parts of the work deal with the description of the role of the teacher in the classroom, teaching methods, communication …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/s0es5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2022
- Vedoucí: Mgr. Šárka Cox
- Oponent: M.A. Ailsa Marion Randall
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání / Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching Methods and Approaches Used by Czech English Teachers in Lower Secondary Education
Michaela Augustová -
Implementation of Different Teaching Methods at Vocational Secondary Schools
Martin Takáč