Victims of American consumerism: some examples of advertising aimed at young children – Zuzana JENČÍKOVÁ
Zuzana JENČÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Victims of American consumerism: some examples of advertising aimed at young children
Victims of American consumerism: some examples of advertising aimed at young children
Abstract:
Práce se zabývá reklamou a konzumním způsobem života. Hlavním tématem jsou reklamy zaměřené na děti a jejich vliv na dětskou psychiku; způsoby, jakými se tvůrci reklam snaží ovlivňovat mladého zákazníka i negativní důsledky, které s sebou reklamy (spolu s výrobky které propagují) mohou přinášet. Součástí práce jsou také návrhy, jak je možné těmto negativním důsledkům předcházet a zabránit tak rozvoji …moreAbstract:
The thesis deals with advertising and consumerism lifestyle. The main topic of the thesis are advertisements aimed at children and their effect on the children´s psyche, the methods which are used by advertisers to influence young customers and possible negative consequences of advertising (together with goods that advertisements are promoting). A part of the thesis also gives some suggestions, how …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011
Identifier:
38765
Thesis defence
- Supervisor: David Eugene Franklin, B. A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JENČÍKOVÁ, Zuzana. \textit{Victims of American consumerism: some examples of advertising aimed at young children}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2011. Available from: https://theses.cz/id/5a4jea/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
JENČÍKOVÁ, Zuzana. Victims of American consumerism: some examples of advertising aimed at young children. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 29. 04. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáUniversity of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Reklama zaměřená na služby v České republice poskytované rusky mluvícím osobám
Hana Kaderková -
Umění a reklama - zaměření na tištěnou reklamu - vzájemné vztahy a vlivy, historický vývoj jevů
Anna Talašová -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy zaměřené na děti
Michala Kislerová -
Nekalosoutěžní reklama a její vliv na spotřebitele
Michaela Filipiecová -
Výzkum reklamy na LinkedIn se zaměřením na nabídku práce
Zdeňka KREJČOVÁ -
Sociální reklama zaměřená na darování krve
Andrea Vrbecká