Jan Patka

Master's thesis

Způsoby ovlivnění nákupního chování spotřebitele

Factors influencing consumer buying behaviour
Abstract:
Nové poznatky z neurologických, psychologických i marketingových oborů do jisté míry vyvracejí platné ekonomické postuláty a přinášejí odlišný pohled na chování spotřebitele, jenž se při nákupu často nechová racionálně, ale jedná na základě zjednodušených stimulů, jako jsou emoce nebo intuice. Důsledkem je vznik manipulativních technik, jejichž pomocí lze zvýšit efektivnost prodejů, ale které zároveň …more
Abstract:
New findings from neuroscience, psychology and marketing disciplines to a certain extent disprove existing economic postulates and bring a different view on consumer behaviour, who do not behave rationally on purchase, but act based on simplified stimuli, such as emotion or intuition. The result is the emergence of manipulative techniques, which can be used to increase the effectiveness of sales, but …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2015
  • Supervisor: Tomáš Sigmund
  • Reader: Lenka Palová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/45005

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační management