Jan Patka
Master's thesis
Způsoby ovlivnění nákupního chování spotřebitele
Factors influencing consumer buying behaviour
Abstract:
Nové poznatky z neurologických, psychologických i marketingových oborů do jisté míry vyvracejí platné ekonomické postuláty a přinášejí odlišný pohled na chování spotřebitele, jenž se při nákupu často nechová racionálně, ale jedná na základě zjednodušených stimulů, jako jsou emoce nebo intuice. Důsledkem je vznik manipulativních technik, jejichž pomocí lze zvýšit efektivnost prodejů, ale které zároveň …moreAbstract:
New findings from neuroscience, psychology and marketing disciplines to a certain extent disprove existing economic postulates and bring a different view on consumer behaviour, who do not behave rationally on purchase, but act based on simplified stimuli, such as emotion or intuition. The result is the emergence of manipulative techniques, which can be used to increase the effectiveness of sales, but …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/45005
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2015
- Supervisor: Tomáš Sigmund
- Reader: Lenka Palová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/45005
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Analysis of Purchasing Behaviour on the Natural Cosmetics Market
Lucie Růžičková -
An investigation of the influence of consumers‘ shopping orientations and gender differences on online purchasing behaviour in the apparel sector
Monika Matyó -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Ivana Eliášová -
Vliv manipulace na úkrytovou aktivitu plcha velkého.
Monika KUKALOVÁ -
Je marketing nástrojem manipulace?
Anastasia Shakleina -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva