Platforma pro živé vysílání Twitch jako prostředek marketingové komunikace – Tomáš Fiala
Tomáš Fiala
Bachelor's thesis
Platforma pro živé vysílání Twitch jako prostředek marketingové komunikace
The live streaming platform Twitch as a means of marketing communication
Abstract:
Bakalářská práce Platforma pro živé vysílání Twitch jako prostředek marketingové komunikace se věnuje analýze trhu platforem a analýze osobních značek vybra-ných tvůrců. Následně je pomocí výsledku z dotazníkového šetření zjištěno chování a návyky diváků při sledování tvůrců na live streamingové platformě Twitch.tv a vnímání osobní značky tvůrců ze strany diváků na této platformě. Jsou zjištěny také …moreAbstract:
The bachelor thesis The live streaming platform Twitch as a means of marketing communication is devoted to the analysis of the platform market and the analysis of personal brands of selected creators. Subsequently, the results from a questionnaire survey are used to determine the behaviour and viewing habits of viewers when watching creators on the live streaming platform Twitch.tv and the perception …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2024
- Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
- Reader: Michal Pšurný, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FIALA, Tomáš. \textit{Platforma pro živé vysílání Twitch jako prostředek marketingové komunikace}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/5anqqs/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Trade and Services Management / Trade Management
Theses on a related topic
-
Factor Analysis of the Live stream shopping in China
Yan Zhang -
Osobní významnost live stream kariéry streamerek
Jakub PISKLÁK -
Platformy pro poskytování Live Streamu
Vítek Chaloupecký -
Sportovní stream live skore design
Václav Šebek -
Osobní významnost live stream kariéry
Jakub PISKLÁK -
THE CONSUMPTION OF BANALITY: live-streaming China
Minghui Zheng -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich