David Chlebeček
Bachelor's thesis
Specifika podnikání a obchodu v Hong Kongu
Specifics of doing business and trade in Hong Kong
Abstract:
Práce analyzuje podnikatelské prostředí v Hongkongu a jeho specifika. Analýza je provedena pomocí analýzy PEST. Postupně tedy zkoumá politické, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí. Nejpodrobněji je rozebrána ekonomická část práce, která zahrnuje taktéž postup při založení právnické osoby v Hongkongu. Cílem práce je kromě analýzy podnikatelského prostředí také získání praktických …moreAbstract:
The thesis analyses the business environment and its specifics in Hong Kong. The analysis is done by using the PEST analysis. It explores step by step the political, economical, social-cultural and technological environment. It focuses mainly on the economical part, which includes also the process of incorporation. Apart from the analysis of the business environment, the thesis contains practical information …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30317
Thesis defence
- Date of defence: 7. 5. 2012
- Supervisor: Soňa Gullová
- Reader: Jan Štemberk
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30317
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Marketingová stratégia spoločnosti Linet Group SE na čínskom trhu
Peter Sunega -
Possibility of a Czech company doing business in China
Yuan Xu -
Family business in Ukraine – its problems, opportunities and challenges
Valeriia Kabanova -
Internationalisation of business and global marketing
Oleksandra Sokalska -
Inovace business modelu společnosti RM-SPORT s.r.o.
Marek Matějů -
Inovace služeb hotelu prostřednictvím přístupu business model canvas
Nikol Machová -
Tvorba business modelu britské kavárny poskytující výuku angličtiny
Marie Hutařová