Mgr. Pavel ADÁMEK

Advanced ('rigorózní') thesis

Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny

Children's perception of the teaching subject Czech language in the first grade of elementary school and its longitudinal changes
Abstract:
Rigorózní práce je věnována zkoumání dětské percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a jejím longitudinálním proměnám. Její obsah je zaměřen na podrobnou analýzu vnímání českého jazyka mezi žáky prvního stupně a na to, jak se toto vnímání mění během času. Zkoumá se v ní subjektivní posouzení významu předmětu, motivace k výuce, používání didaktických materiálů a metod …more
Abstract:
This rigorous examines the perception of the Czech language subject among primary school students and its longitudinal changes. The study focuses on a detailed analysis of how first-grade students perceive the Czech language subject and how this perception evolves over time. It explores students' subjective assessments of the subject's significance, their motivation for learning, the use of didactic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 3. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ADÁMEK, Pavel. Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny. Ústí nad Labem, 2024. rigorózní práce (PhDr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta