Klára Pokorná
Bachelor's thesis
Psychologický rozměr působení značky
Psychological Dimension of Brand Influence
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivu image na nákupní rozhodování spotřebitele. Teoretická část se zabývá především brand management, kde se zaměřuji hlavně na image, identitu a kulturu značky. Další částí je psychologie v brand managementu, kde se zaměřuji především na psychologii barev, tvarů anebo design. Dále bude následovat kapitola o nákupním chování a poslední kapitolou psychické procesy, jako …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the influence of the image on consumer decision making. The theoretical part deals mainly with brand management, where I focus mainly on image, corporate identity and brand culture. Another part is brand management psychology, where I focus mainly on color, shape and design psychology. Next will be a chapter on shopping behavior and the last chapter psychological processes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wpuju/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.