Využití metody VOKS k rozvoji komunikačních dovedností u žáků s autismem – Bc. Pavlína Tatarková
Bc. Pavlína Tatarková
Bakalářská práce
Využití metody VOKS k rozvoji komunikačních dovedností u žáků s autismem
Usage of the method VOKS for development of communication skills of pupils with autism
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá možným využitím metodiky Výměnného obrázkového komunikačního systému u dětí s poruchami autistického spektra. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku, etiologii a diagnostiku autismu. Dále popisuje jednotlivé pervazivní vývojové poruchy a triádu postižení u osob s autismem. Součástí je kapitola o komunikaci a podrobná charakteristika VOKS. Vlastní výzkum sleduje …víceAbstract:
B.A. thesis deals with the possible usage of The Picture Exchange Communication System methodology for children with autistic spectrum disorderss. The theoretical part is focused on the characteristisc,etiology and diagnostics of autism.It also describes individual pervasive developmental disorders and three basic areas of problems appearing by autistic children.This part includes a chapter on communication …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/whxd8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2009
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Adverzní dětské zkušenosti u klientů s poruchou autistického spektra
Votavová Votavová -
Vzdělávání a podpora žáků s poruchami autistického spektra v základním školství v Německu (ve spolkové zemi Bavorsko)
Helena Dudová -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí s poruchami autistického spektra
Kateřina Lišková -
Analýza přístupu k žákům s poruchou autistického spektra na základní škole speciální
Marie Makariusová -
Poruchy hemostázy spojené s fibrinogenem
Terezie Vejvodová -
Möjligheter till stöd för personer med autism i Sverige enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade
Veronika Clausová