Hledání vztahu mezi potřebou poznávání a blouděním mysli – Alžběta Melanová
Alžběta Melanová
Bachelor's thesis
Hledání vztahu mezi potřebou poznávání a blouděním mysli
Looking for a link between need for cognition and mind wandering
Abstract:
Práce hledala souvislosti mezi vysokou potřebou poznávání (NC) a blouděním mysli (BM). Vysoká NC je specifická zálibou v přemýšlení a v plnění náročných úkolů. BM charakterizuje utíkání myšlenek od aktuálně vykonávané činnosti. Hlavní otázkou bylo, zda mají lidé s vysokou NC větší sklon k BM než lidé s nízkou NC. Vzorek tvořilo 64 respondentů, kteří vyplňovali standardizované dotazníky NC Scale, potřeby …moreAbstract:
The work looked for connections between the high need for cognition (NC) and mind wandering (BM). A high NC is characterized by enjoying thinking and completing challenging tasks. BM is characterized by different thoughts from the activity, which is being performed. The main question was whether people with high NC are more prone to BM than people with low NC. The sample consisted of 64 respondents …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cqnpq/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jan Širůček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Miroslav Šipula
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Potřeba a schopnost kognitivního uzavření v kontextu exekutivních funkcí
Vojtěch Viktorin -
Potřeba kognitivního uzavření a kapacita pracovní paměti
Vojtěch Viktorin -
Prozkoumání potřeby kognitivního uzavření s ohledem na impulzivitu a efekt přerušení úkolu
Jaroslav Gottfried -
Vliv potřeby kognitivního uzavření na dogmatické chování na internetu
Karolína Bernatová -
Implicitní a explicitní rasismus vůči romskému etniku v kontextu potřeby kognitivního uzavření, orientace na sociální dominanci a víry ve spravedlivý svět
Ludmila Kašpárková -
Potřeba poznávání žáků ve vztahu k hodnocení školních předmětů
Kateřina BOREJOVÁ -
Potřeba poznávání žáků ve vztahu k hodnocení školních předmětů
Kateřina BOREJOVÁ -
OPTIMALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ VE SPOLEČNOSTI PANAV, a.s.
Michal ŠIŠMA