Hledání vztahu mezi potřebou poznávání a blouděním mysli – Alžběta Melanová
Alžběta Melanová
Bakalářská práce
Hledání vztahu mezi potřebou poznávání a blouděním mysli
Looking for a link between need for cognition and mind wandering
Anotace:
Práce hledala souvislosti mezi vysokou potřebou poznávání (NC) a blouděním mysli (BM). Vysoká NC je specifická zálibou v přemýšlení a v plnění náročných úkolů. BM charakterizuje utíkání myšlenek od aktuálně vykonávané činnosti. Hlavní otázkou bylo, zda mají lidé s vysokou NC větší sklon k BM než lidé s nízkou NC. Vzorek tvořilo 64 respondentů, kteří vyplňovali standardizované dotazníky NC Scale, potřeby …víceAbstract:
The work looked for connections between the high need for cognition (NC) and mind wandering (BM). A high NC is characterized by enjoying thinking and completing challenging tasks. BM is characterized by different thoughts from the activity, which is being performed. The main question was whether people with high NC are more prone to BM than people with low NC. The sample consisted of 64 respondents …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cqnpq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Jan Širůček, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Miroslav Šipula
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Potřeba a schopnost kognitivního uzavření v kontextu exekutivních funkcí
Vojtěch Viktorin -
Potřeba kognitivního uzavření a kapacita pracovní paměti
Vojtěch Viktorin -
Prozkoumání potřeby kognitivního uzavření s ohledem na impulzivitu a efekt přerušení úkolu
Jaroslav Gottfried -
Vliv potřeby kognitivního uzavření na dogmatické chování na internetu
Karolína Bernatová -
Implicitní a explicitní rasismus vůči romskému etniku v kontextu potřeby kognitivního uzavření, orientace na sociální dominanci a víry ve spravedlivý svět
Ludmila Kašpárková -
Potřeba poznávání žáků ve vztahu k hodnocení školních předmětů
Kateřina BOREJOVÁ -
Potřeba poznávání žáků ve vztahu k hodnocení školních předmětů
Kateřina BOREJOVÁ -
OPTIMALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ VE SPOLEČNOSTI PANAV, a.s.
Michal ŠIŠMA