Principy vázanosti v Hábově "Musik der Freiheit" – Mgr. Ondřej Pivoda, Ph.D.
Mgr. Ondřej Pivoda, Ph.D.
Bakalářská práce
Principy vázanosti v Hábově "Musik der Freiheit"
Principles of Binding in Hába's "Musik der Freiheit"
Anotace:
Práce se zabývá hudebně teoretickým přínosem českého skladatele Aloise Háby (1893-1973). Hábovy inovace na tomto poli bývají obvykle charakterizovány jako "Musik der Freiheit". Ani Hábova hudba ani teorie však nejsou bez řádu. Hlavním cílem práce bylo postihnout principy vázanosti, v nichž se onen řád realizuje. Oblast zkoumaných jevů byla omezena na otázky netematického slohu a tónové centrality.Abstract:
This thesis deal with the theoretical contribution of Czech composer Alois Hába (1893 1973). Innovations of Hába's are usually characterized as "Musik der Freiheit". Nevertheless, neither Hába's music nor his theory lack an order. To find the principles of binding, in which this order is realized, is the main focus of this thesis. The scope of research has been restricted to the problems of the athematic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/phsq8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Hudební věda
Práce na příbuzné téma
-
Ferruccio Busoni - Klavírní tvorba se zaměřením na Toccatu
Eva Kratochvílová -
Tři sborové cykly Aloise Háby na slova Vítězslava Nezvala
Radka Prošková -
K některým aspektům komorní tvorby Karla Reinera let 60. a 70.
Ondřej Pivoda