Strategie řízení a marketing třísouborového divadla v Olomouci – Mgr. Bronislava Tichá
Mgr. Bronislava Tichá
Master's thesis
Strategie řízení a marketing třísouborového divadla v Olomouci
Strategy of management and marketing of the theatre in Olomouc
Abstract:
Magisterská práce se zabývá strategií řízení třísouborového (činohra, opera, balet) městského Moravského divadla v Olomouci a jeho marketingem. V roce 2010 došlo ke změně v managementu divadla, který přišel s novou strategií řízení divadla, změnami marketingu, v ekonomice provozu i dramaturgii. Práce je zaměřena především na vyhodnocení výsledků, kterých bylo dosaženo novým managementem. Zabývala jsem …moreAbstract:
The present master´s thesis is concerned with the strategy of management and marketing of the Moravian Theatre Olomouc. In 2010 the theatre, currently comprising ensembles of drama, opera and ballet, underwent personal changes in management and subsequently modifications in further areas. These modifications mainly affected marketing, operational economy, and the dramaturgy itself. The thesis is focused …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fkott/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
- Reader: Mgr. Šárka Zahrádková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Krizový management a plánování strategie ve firmě NOVOINVEST a.s.
Filip Rýznar -
Marketingová strategie produktu ve farmaceutickém průmyslu
Tereza Husinecká -
Talent management – plány nástupnictví a jejích realizace v praxi ve společnosti Creditea
Viktoria Linhartová -
Online marketing kulturního sektoru. Návrh online marketingové strategie vybraného divadla
Olga Havlíčková -
Divadlo Polárka 2016-2020 jako model divadla pro děti a mládež
Jan Cimr