Mgr. Bronislava Tichá

Master's thesis

Strategie řízení a marketing třísouborového divadla v Olomouci

Strategy of management and marketing of the theatre in Olomouc
Abstract:
Magisterská práce se zabývá strategií řízení třísouborového (činohra, opera, balet) městského Moravského divadla v Olomouci a jeho marketingem. V roce 2010 došlo ke změně v managementu divadla, který přišel s novou strategií řízení divadla, změnami marketingu, v ekonomice provozu i dramaturgii. Práce je zaměřena především na vyhodnocení výsledků, kterých bylo dosaženo novým managementem. Zabývala jsem …more
Abstract:
The present master´s thesis is concerned with the strategy of management and marketing of the Moravian Theatre Olomouc. In 2010 the theatre, currently comprising ensembles of drama, opera and ballet, underwent personal changes in management and subsequently modifications in further areas. These modifications mainly affected marketing, operational economy, and the dramaturgy itself. The thesis is focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2012
  • Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Šárka Zahrádková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management