Spotřebitelské postoje a preference při nákupu kávy – Bc. Lenka Schrömerová
Bc. Lenka Schrömerová
Master's thesis
Spotřebitelské postoje a preference při nákupu kávy
Consumer Attitudes and Preferences When Purchasing Coffee
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na identifikaci a zhodnocení postojů a preferencí českých spotřebitelů při výběru, nákupu a konzumaci kávy. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy spotřebitel a jeho chování, obchod, káva a její druhy, způsob úpravy a certifikace zabývající se kvalitou kávy. Vlastní část práce je založena na výzkumu formou dotazníkového šetření, jež zjišťovalo postoje a preference …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on the identification and evaluation of attitudes and preferences of Czech consumers when choosing, buying and consuming coffee. The theoretical part of the thesis defines the concepts of consumer and their behavior, trade, coffee and its types, preparation method and certifications dealing with coffee quality. The main part of the thesis is based on research in the form …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Miroslava Navrátilová, Ph.D.
- Reader: Martin Beran, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHRÖMEROVÁ, Lenka. \textit{Spotřebitelské postoje a preference při nákupu kávy}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/5h3m88/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Podnikání a administrativa
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské preference informačních zdrojů při hodnocení udržitelnosti obalu u produktů chemického průmyslu
Sára Nováková -
Spotřebitelské preference generací Y a Z v oblasti nákupu farmářských potravin
Anisa Dridi -
Spotřebitelské preference při nákupu vína
Veronika Stávková -
Spotřebitelské preference distribučních kanálů na trhu piva
Markéta Kuttlerová -
Spotřebitelské preference udržitelných potravin - biopotraviny
Hana SVOBODOVÁ -
Shopping Behavior and Consumer Preferences for Outlet Centers
Helena Ježková -
Consumers' trends in online shopping
Kristina Shcherbakova -
Customer behavior and perception of the luxury market in the context of the CEE region
Johana Chlistovská
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights