Tereza Percivalová

Bachelor's thesis

Diferenciace produktu-kolik zákazníci platí za svou značku

Product differentiation - How much are customers willing to pay for their brand
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku diferenciace produktů. Teoretická část představuje současný stav poznání, je zaměřena především na strategické chování firem při diferenciaci produktů, jejich výhod a nevýhod a zejména jejich vliv na ochotu spotřebitelů platit za svou preferovanou značku. Dále jsou diskutována specifika trhu nealkoholických sycených nápojů, mezi které patří především existence …more
Abstract:
This bachelor's thesis examines the issue of product differentiation. The theoretical part represents the current state of knowledge, it is mainly focused on the strategic behaviour of companies in product differentiation, recognizing their advantages and disadvantage and especially their impact on consumers' willingness to pay for their preferred brand. Furthermore, the specifics of the non-alcoholic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2023
  • Supervisor: Klára Čermáková
  • Reader: Lucie Kureková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89701