Diferenciace produktu-kolik zákazníci platí za svou značku – Tereza Percivalová
Tereza Percivalová
Bachelor's thesis
Diferenciace produktu-kolik zákazníci platí za svou značku
Product differentiation - How much are customers willing to pay for their brand
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku diferenciace produktů. Teoretická část představuje současný stav poznání, je zaměřena především na strategické chování firem při diferenciaci produktů, jejich výhod a nevýhod a zejména jejich vliv na ochotu spotřebitelů platit za svou preferovanou značku. Dále jsou diskutována specifika trhu nealkoholických sycených nápojů, mezi které patří především existence …moreAbstract:
This bachelor's thesis examines the issue of product differentiation. The theoretical part represents the current state of knowledge, it is mainly focused on the strategic behaviour of companies in product differentiation, recognizing their advantages and disadvantage and especially their impact on consumers' willingness to pay for their preferred brand. Furthermore, the specifics of the non-alcoholic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89701
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2023
- Supervisor: Klára Čermáková
- Reader: Lucie Kureková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89701
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Ekonomie
Theses on a related topic
-
Produktová diferenciace - případová studie Cola - Pepsi
Jan Peichl -
Experiment v marketingovém výzkumu
Lucie Škrabalová -
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
The impact of sport-related branded entertainment on brand love.
Hildegard Liebl -
Budování značky – Brand building
Jan Procházka -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová -
Brand audit a doporučení pro vybranou značku
Radek Adam Divila