Adéla Petrboková

Bachelor's thesis

Tradiční lidová kultura a její využití v televizní reklamě

National customs and its usage in TV commercials
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je seznámit s problematikou nevhodného využívání prvků tradiční lidové kultury v televizních reklamách, které je mnohdy v rozporu s národními a mezinárodními koncepčními materiály na ochranu tradiční lidové kultury. Vedlejším cílem práce je analyzovat nejčastěji využívané druhy tradiční lidové kultury ve vybraných ukázkách televizních reklam. Teoretická část práce je …more
Abstract:
The main objective of this thesis is to present the topic of unsuitable usage of national customs elements in TV commercials that is quite often in direct contradiction with national and international guidelines for the preservation of the traditional national customs. The secondary objective is to analyse the most frequently used type of national customs in specific samples of TV commercials. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 12. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2020
  • Supervisor: Zuzana Malcová
  • Reader: Věra Skopová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80303