Julie Voborová

Bachelor's thesis

Influencer marketing a vliv influencerů na spotřebitele při volbě brandu

Influencer marketing and the impact of influencers on consumers when choosing a brand
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje influencer marketingu a vliv influencerů na spotřebitele při volbě brandu. Práce se zabývá zejména internetovým marketingem a influencer marketingem. Dále rozebírá pojem online influencer, jakožto nástroj marketingu, porovnává dvě nejpopulárnější sociální sítě a rozebírá, jaký vliv mají influenceři na uživatele v online prostředí. V praktické části je zpracován dotazník …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with influencer marketing and what impact influencers have on consumers when choosing a brand. The work deals mainly with internet marketing and influencer marketing. It also discusses the concept of online influencer as a marketing tool, compares the two most popular social networks, and discusses the impact influencers have on users in the online environment. In the practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jitka Ludvíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTON