English Language Course for Super Young Learners in Kindergarten – Bc. Kateřina Géčová
Bc. Kateřina Géčová
Bachelor's thesis
English Language Course for Super Young Learners in Kindergarten
English Language Course for Super Young Learners in Kindergarten
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá popisem a návrhem kurzu cizího jazyka vyučovaného v mateřské škole pro velmi malé děti. Teoretická část popisuje základní terminologii v oblasti učení se a osvojování mateřského i cizího jazyka. Kapitoly tři a čtyři se zabývají vzděláváním dětí v mateřské škole a charakteristikami, které jsou typické pro předškolní děti ve věku 2-6 let. Cílem praktické části práce je …moreAbstract:
This bachelor thesis aims to introduce a proposal for foreign language course for super young learners (SYLs) in kindergartens. Firstly, the theoretical part explains key terminology and provides an insight into first and second language acquisition. It outlines some of the approaches to explaining second language acquisition. Chapters three and four deal with children’s learning at kindergarten and …moreKeywords
učení dětí jazykové dovednosti osvojování jazyka získávání L1 L2 učení osvojování L2 kurz angličtiny mladí žáci velmi mladí žáci výuka v mateřské škole třídní management children’s learning language skills language acquisition L1 acquisition L2 learning L2 acquisition English course VYLs SYLs kindergarten teaching learning class management course curriculum
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ti89v/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 2. 2016
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
- Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
Rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce v důsledku účasti v e-learningovém kurzu
Gabriela Hublová -
Vzdělávání žáků základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva v době distanční výuky
Rusmanová Rusmanová -
E-LEARNING: In-class and on-line learning materials and their influence on pupils' motivation and engagement
Eva Martin -
Adaptive learning processes in a process-oriented Learning management system
Patrícia Eibenová -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Pohľad študentov vysokých škôl v troch rôznych štátoch na núdzovú distančnú výuku v pandémii covid-19
Dorota Lubelanová -
Proměny názvů ulic a náměstí v Moravské Třebové a v Litomyšli v projektové výuce
Michal Frank -
Řemesla a živnosti v Jablonném nad Orlicí v letech 1848-1948 v projektové výuce
Michal Novák