Bc. Kateřina Salingerová

Master's thesis

Komparace hodnotové preference žáků 9. tříd základních škol a studentů maturitních ročníků středních škol v regionu Uherskohradišťska

Comparison of Value Preferences in Primary School 9th Grade Students and Secondary School Graduation Class Students in the Region of Uherské Hradiště
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na hodnotovou preferenci a hodnotovou orientaci. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů hodnota, hodnotová orientace a dalších pojmů, které s hodnotami úzce souvisí. Na teoretickou část navazuje část praktická, která má formu kvantitativního výzkumu. Tato část diplomové práce zkoumá pomocí dotazníkového šetře-ní, jsou-li rozdíly v preferenci hodnot a hodnotové orientaci …more
Abstract:
The thesis is focused on value preferences and value orientation. The theoretical part deals with defining of terms as value, value orientation and other terms which are closely related. The theoretical part is followed by the practical part, which is taken in quantitative research form. This part of the thesis investigates through a questionnaire survey, the differences if any in values preference …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Accessible from:: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Salingerová, Kateřina. Komparace hodnotové preference žáků 9. tříd základních škol a studentů maturitních ročníků středních škol v regionu Uherskohradišťska. Zlín, 2014. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe