Bc. Andrea Chroustovská, DiS.

Master's thesis

Význam skupinových rozhovorů ve výzkumu trhu

The importance of focus groups in the market research
Abstract:
Diplomová práce je věnována problematice významu skupinových rozhovorů ve výzkumu trhu. Práce pojednává o jednotlivých krocích marketingového výzkumu, o kvalitativním a kvantitativním výzkumu trhu. Tato práce obsahuje jak teoretické informace týkající se kvalitativního výzkumu tak jeho metod. Z jednotlivých kvalitativních metod je věnován největší prostor skupinovým diskusím jako nejznámějšímu reprezentantu …more
Abstract:
The thesis is paid to the importance of group interviews in market research. The work deals with the individual steps of marketing research, the qualitative and quantitative market research. This thesis includes both theoretical information on qualitative research and its methods. The qualitative methods of the greatest space is devoted to group discussions as the most famous representatives of that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2012
  • Supervisor: Dr. Ján Mišovič, CSc.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní