Bc. Martina Guttenová
Bachelor's thesis
Etika reklamy a její vliv na mládež
Ethics of advertising and its influence on youth
Abstract:
Obsahem této bakalářské práce je rozbor etiky v reklamní činnosti. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Část teoretická se zabývá vymezením základních pojmů a historickým vývojem reklamy, posléze etikou a etikou reklamy, ale také problematikou regulace reklamy na našem území. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum reklamy a jejího vlivu na mládež, se zaměřením na online reklamu …moreAbstract:
The aim of this thesis is to analyze the ethics of advertising. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the definition of basic concepts and the historical development of advertising, ethics and the ethics of advertising, and also the issue of advertising regulation in our country. The practical part is focused on research regarding advertising and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: doc. Ing. Zdeněk Dytrt, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Guttenová, Martina. Etika reklamy a její vliv na mládež. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správníUniversity of Pardubice
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Operation in Enterprises
Theses on a related topic
-
Dopady regulace reklamy na řízení farmaceutických firem
Denisa Zajíčková -
Dopady regulace reklamy
Zuzana Třebická -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ -
Právní regulace reklamy na kojeneckou výživu
Michaela Bínová -
Právní a etické aspekty regulace reklamy v ČR
Veronika Trojanová -
Marketing a veřejný prostor
Jan Friede -
Regulace reklamy na internetu
Michaela Kytková -
Guerilla marketing a jeho právní regulace
Jan Pawlik