Využití principů behaviorální ekonomie v herním průmyslu se zaměřením na jednotlivé obchodní modely – Mgr. Tereza Matulová
Mgr. Tereza Matulová
Master's thesis
Využití principů behaviorální ekonomie v herním průmyslu se zaměřením na jednotlivé obchodní modely
Use of the principles of behavioural economics in the gaming industry with a focus on individual business models
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou principů behaviorální ekonomie, které jsou využívány v herním průmyslu. Toto odvětví kreativního průmyslu je dnes významnou součástí a tahounem digitální ekonomiky, kdy digitální distribuce her významně roste. S tímto nárůstem je spojené stále častější využívání marketingu k ovlivňování lidské psychiky, kterému se věnuje právě behaviorální ekonomie. Ta propojuje psychologické …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the analysis of the principles of behavioural economics, which are used in the gaming industry. Today, this creative industry is an important part and driver of the digital economy, with digital game distribution growing significantly. This increase is also associated with the increasing use of marketing to influence the human psyche, which is addressed in behavioural …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sdg0o/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2022
- Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MATULOVÁ, Tereza. \textit{Využití principů behaviorální ekonomie v herním průmyslu se zaměřením na jednotlivé obchodní modely}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/5mcgn4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Culture Management / Culture Management
Theses on a related topic
-
Analýza marketingové strategie The Sims a paratextů hry
Lucie Holanová -
Vytvoření hry s integrací jazykových modelů
Jiří POSPÍŠIL -
Využití potenciálu herních komunit při vývoji digitální hry podle příkladu Age of Empires II
Daniel Švancara -
Herní design – tvorba vlastní soulslike hry
Oliver Stančev