Bc. Aneta Rozmahelová

Master's thesis

Mediální trh v České republice

Media market in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se věnuje mediálnímu trhu v České republice. Cílem této práce je přiblížit aktuální situaci na trhu médií a provést jeho analýzu. Teoretická část práce se nejprve věnuje historii, kde je u vybraných médií popsán vývoj od jejich vzniku až do současnosti. Dále se práce zaměřuje na inzerci v masových médiích a jsou popsány klady a zápory jednotlivých mediatypů. Následně se práce zabývá …more
Abstract:
The present thesis is devoted to the study of the media market in the Czech Republic. The main objective of the work is to describe the current media market situation and perform its analysis. In the theoretical part, the historical development of the selected media types from their origin to the present is summarized. The thesis also focuses on advertising in the mass media and the positives and negatives …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Miloslava Kykalová
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní