Vnímání sémantického obsahu vyjmenovaných slov u žáků 1. stupně ZŠ – Anna Urbanová
Anna Urbanová
Master's thesis
Vnímání sémantického obsahu vyjmenovaných slov u žáků 1. stupně ZŠ
Primary school pupils' perception of semantic meaning of key words
Abstract:
Tato diplomové práce se zabývá mírou porozumění sémantickému významu vyjmenovaných slov žáky na 1. stupni základní školy. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda žáci 1. stupně základní školy rozumí obsahu vybraných vyjmenovaných slov, u nichž učitelé předpokládají vyšší obtížnost porozumění, a to jak z hlediska synonymního vyjádření obsahu, tak z hlediska zařazení slova do kontextu věty. Práce je standardně …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the degree of understanding of the semantic meaning of the key words by pupils at the first stage of the elementary school. The main aim of the thesis was to find out whether pupils of the 1st stage of the elementary school understand the content of the selected key words, for which teachers assume a higher difficulty of under-standing, both in terms of synonymous expression …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
URBANOVÁ, Anna. \textit{Vnímání sémantického obsahu vyjmenovaných slov u žáků 1. stupně ZŠ}. Online. Master's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/5o6kox/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Urbanová, Anna. Vnímání sémantického obsahu vyjmenovaných slov u žáků 1. stupně ZŠ. Liberec, 2021. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnical University of Liberec
Faculty of Science, Humanities and EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)
Theses on a related topic
-
Návrh teoretického modelu kognitivních mechanismů metody loci a empirický výzkum sebe-referenčního efektu jako jednoho z mechanizmů ovlivňující její efektivitu
Ondřej Ondřej -
Vliv didaktických pomůcek na porozumění učiva při výuce cizího jazyka na ZŠ
Marie Nováková -
Vliv volby učebnice na porozumění učiva při výuce cizího jazyka na ZŠ
Marie Nováková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights