Strategická analýza pobočky nadnárodní společnosti – Ing. Barbora Anthová
Ing. Barbora Anthová
Master's thesis
Strategická analýza pobočky nadnárodní společnosti
Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company
Abstract:
Předmětem diplomové práce je uskutečnit strategickou analýzu nadnárodního podniku. V teoretické části je popsán pojem nadnárodní společnost a její moţné vstupy na zahraniční trh. Dále se teoretická část zaměřuje na strategickou analýzu a její metody: PEST analýza, analýza oborového okolí, Porterova analýza pěti sil, analýza zdrojů podniku, finanční analýza a SWOT analýza. Všechny metody uvedené v teoretické …moreAbstract:
The subject of thesis is realize strategic analysis multinational company. In theoretic parts is described conception transnational company and her possible to entry to the foreign marketplace. We also describe the strategic analysis and her methods: PEST analysis, Porter’s five forces analysis, resource analysis company, financial analysis and SWOT analysis. In practical parts are method used to analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bjsyf/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Multinational Companies’ Headquarters and Its Growing Strategies
Mauricio Sinta Costilla -
Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company
Jakub Piskla -
CorporateMetrics Methodology Application for the Market Risk Quantification in the Multinational Company
Kexin Zhang -
Strategic Analysis of the Branch of the Multinational Company
Lenka Poklopová -
Multinational brands versus local brands on the Czech market
Karolina Pořízková -
Strategy formulation for a national branch of selected multinational IS/ICT company
Dominika Lukáčová -
Strategická analýza pobočky nadnárodní společnosti
Igor Vráblík -
Diversity management in a subsidiary of a multinational corporation
Adela Fischerová