Bc. Petra Šíšová

Master's thesis

Význam emocí v marketingu

Meaning Application of Emotions in Marketing
Abstract:
V diplomové práci se autorka zabývá studiem významu emocí. Charakterizuje emoce v současném moderním marketingu. Zkoumá, jakým způsobem působí jednotlivé reklamní spoty známých společností, které vyrábí pivo, na emoce, psychiku. Porovnává použité reklamní apely zahraničních firem s tuzemskými firmami a definuje rozdíly, které jsou v jednotlivých reklamních spotech použité. Popisuje, jakým způsobem …more
Abstract:
The aim of the thesis is the importance of emotions in contemporary modern marketing in general. I also examine how can advertisements and marketing affort to our emotions and psyche. If they are able to make us change our decisions and shopping habits. The author compares international companies to Czech companies which make beer and I also compare their advertising appeals. The author also defines …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2017
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication