Britské politické strany a jejich kandidáti v parlamentnách volbách – Gabriela Adámková
Gabriela Adámková
Bachelor's thesis
Britské politické strany a jejich kandidáti v parlamentnách volbách
British political parties and their candidates in Parliamentary Elections
Abstract:
Tato práce popisuje celou proceduru počínající zápisem na seznam potenciálních kandidátů až po nástup do funkce, kterou musí budoucí členové Parlamentu Velké Británie podstoupit. Nejprve kandidát musí projít výběrovým řízením v jeho politické straně, úspěšně vést předvolební kampaň a vyrovnat se skutečnostmi, které voliče při rozhodování ovlivňuje. Vše je vsazeno do kontextu systému britské politiky …moreAbstract:
This thesis characterize the whole procedure from registration in list of potential candidates up to entering into office which future parliamentary candidates have to undergo. At the beginning, a candidate has to get through a selection in his political party, successfully run election campaign and cope with factors affecting voter's decision making. All facts are depicted in context of British policy …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2009
- Supervisor: Ema Jelínková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ADÁMKOVÁ, Gabriela. \textit{Britské politické strany a jejich kandidáti v parlamentnách volbách}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Filozofická fakulta. 2009. Available from: https://theses.cz/id/5ssfpt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Filologie / Angličtina se zaměřením na aplikovanou ekonomii
Theses on a related topic
-
The process and selection of the new Conservative Party leader in the UK
Nathalie Marková -
The Role of the United Kingdom in the European Union's Common Security and Defence Policy: The Effects of Brexit
Phuong Linh NGUYENOVÁ -
ANO 2011: Liberální strana?
Jan Řežábek -
Britské parlamentní volby 2010 z pohledu politického marketingu: segmenty podpory, výsledný produkt a komunikační mix Konzervativní strany, Labouristické strany a Liberálních demokratů
Pavel Krchňák -
The Perception of national identity by political parties and its development in the context of European political space in the Czech Republic, Poland, and Slovakia between 2004 and 2013
Michal Vít -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Financing Political Parties in Germany – the Case of Political Foundations
Sebastian Paul -
An Analysis of the Approach to and Influence of Major British Political Parties on the British Referendum on Whether or Not to Leave the European Union
David Chvála