A Comparison of the Chinese and German Digital Marketing Markets – Yedeli Baideili
Yedeli Baideili
Master's thesis
A Comparison of the Chinese and German Digital Marketing Markets
A Comparison of the Chinese and German Digital Marketing Markets
Abstract:
V souvislosti s rychlou globální digitalizací, kterou urychlily události jako pandemie COVID-19, došlo k výrazné proměně spotřebních vzorců, obchodních modelů a celých ekonomických systémů. Cílem této studie je porovnat digitální marketingové krajiny Číny a Německa a prozkoumat rozdíly v chování spotřebitelů, tržních strategiích a využívání digitálních produktů. Na základě analýzy dat z dotazníků a …moreAbstract:
In the context of rapid global digitalization, accelerated by events such as the COVID-19 pandemic, there has been a significant transformation in consumption patterns, business models, and entire economic systems. This study aims to compare the digital marketing landscapes of China and Germany, exploring differences in consumer behavior, market strategies, and digital product usage. By analyzing data …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/155009
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2024
- Supervisor: Markéta Zajarošová
- Reader: Aleš Kubíček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAIDEILI, Yedeli. \textit{A Comparison of the Chinese and German Digital Marketing Markets}. Online. Master's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2024. Available from: https://theses.cz/id/5txav4/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaMaster programme:
Marketing a obchod
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.