A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children – Marek Žerníček
Marek Žerníček
Bachelor's thesis
A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children
A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children
Abstract:
This bachelor's thesis is dealing with the influence of television commercials on children and it is based on a research about the popularity of the selected sample of food advertisements targeted at children among a group of children. The theoretical part introduces the reader to the theory of advertising and problematics of advertising to children. The analytical part utilizes the acquired knowledge …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem televizích reklam pro děti, a je postavena na základě průzkumu oblíbenosti vybraného vzorku reklam a jejich prvků na potraviny a nápoje mezi dětmi. Teoretická část uvádí čtenáře do úvodu teorie reklamy a problematiky cílení reklam na děti. Praktická část využívá zjištěných poznatků z předchozího výzkumu a dat z teoretické části a přináší poznatky z nového výzkumu …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2017
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Žerníček, Marek. A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children. Zlín, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Dítě jako spotřebitel?
Barbora Hemzáčková -
Vlivy médií a reklamy na děti jako spotřebitele
Sandra Márová -
Nekalé obchodní praktiky: děti a mladiství jako zvláště ohrožená skupina spotřebitelů
Miloslava Doušková -
Dítě jako zákazník
Christian Dosoudil -
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Zuzana Lubovská -
Věrnostní programy určené pro děti a jejich vliv na chování dětí jako na spotřebitele
Iveta Pažoutová -
Věrnostní programy určené pro děti a jejich vliv na chování dětí jako na spotřebitele
Anna Gruberová -
Děti mladšího školního věku jako spotřebitelé
Lucie Fryštacká