Comparing Second Language Learning in Australia and the Czech Republic – Mgr. Lenka Reňáková
Mgr. Lenka Reňáková
Bachelor's thesis
Comparing Second Language Learning in Australia and the Czech Republic
Comparing Second Language Learning in Australia and the Czech Republic
Anotácia:
Tato práce popisuje podmínky, možnosti a rozdíly ve studiu cizího jazyka (národního jazyka příslušné země) v různých zemích. Zaměřuje se na situaci v Austrálii a České republice and srovnává je. Teoretická část vyzdvihuje zejména výuku cizího jazyka poskytovanou imigrantům – obecně. Představuje školy a metody výuky imigrantů, zejména tedy dětí jakožto imigrantů. Dále potom tato práce poukazuje na situaci …viacAbstract:
This thesis describes conditions, possibilities and differencies across countries in a second language learning (the native language of a certain country). It centers on the situation in Australia and the Czech Republic and compares them. The theoretical part highlights the education of a second language provided for immigrants, in general. It demostrates schools and various methods of the education …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yvq59/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 2. 2012
- Vedúci: Dr. Rita Chalmers Collins
- Oponent: Ing. Mgr. Věra Eliášová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Presenting Grammar Through Comparison and Contrast of Inductive and Deductive ways of Teaching
Nino Kukhaleishvili -
Social policies in the Central European countries: What could learn Nicaragua from them? (Fiscal policies, youth employment policies and pension systems in the Visegrad Group)
Elvin Francisco Rodríguez Fabilena -
Technological change, occupational genderinequality, work-family balanceand the policies
Adelina Jasharaj -
Synthesizing Resource-Shielded Policies for Partially Observable Markov Decision Processes
Šimon Brlej -
Media Literacy Policies in Central and Eastern European countries
Tereza Kráčmarová -
The transition of young people to the labor market, applied employment policies in Türkiye
Dilhun Zeycan Sarp