Mgr. Ivana Řezníčková

Bachelor's thesis

Reklama z pohledu sémiotiky

Advertisement From The Point Of View Of Semiotics
Abstract:
Bakalářská diplomová práce „Reklama z pohledu sémiotiky“ se zabývá reklamou a v ní skrytými znaky, které má sémiotika za úkol odhalit. Práce představuje sémiotiku i reklamu jako obory, jež se vyvíjejí po celá staletí. Uvádí nejvýraznější osobnosti sémiotiky. V oblasti reklamy zaměřuje svoji pozornost na její druhy, metody a psychologické aspekty. Velmi důležitou roli zde hraje analýza vybraných reklam …more
Abstract:
Bachelor diploma thesis “Advertisement From The Point Of View Of Semiotics” deals with advertisement and signs hidden in it, which are the task of semiotics to disclose. Diploma thesis presents the semiotics and the advertisement as branches which have been developing for centuries. It also introduces the most famous personalities of semiotics. In field of advertisement it focuses on its types, methods …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Mgr. Rostislav Niederle, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta