Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin – Ondřej Heimerle
Ondřej Heimerle
Bachelor's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
The influence of brand image on purchase behavior - food quality and origin labels
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je definovat používané značení kvality a původu potravin v České republice a posoudit vliv tohoto značení na kupní chování spotřebitelů. Součástí práce je i posouzení míry znalostí a vnímání tohoto značení u obyvatel Karlovarského kraje a posouzení vlivu značení při jejich nákupním rozhodování. Teoretická část práce se zabývá především základním vymezením pojmů a komparací …moreAbstract:
The aim of this bachelor’s thesis is to define certifications of quality and origin of food products in the Czech Republic and to assess the impact of certifications on the consumers’ decisions. The thesis also evaluates the level of knowledge and perception of the certifications in the Karlovy Vary region. It assesses the impact of certifications on purchasing decisions. The theoretical part of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HEIMERLE, Ondřej. \textit{Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/5x3l9g/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
The Impact of Country of Origin on Consumer Purchase Intentions
Sabina Rzayeva -
Pretty in the Pandemic: How Covid-19 changed Online Purchasing Behavior for Decorative Cosmetics in Gen Z females
Nadja Montereale -
Impact of Gender on Consumer Purchasing Behavior
Sahil Bhilota -
The Influence of Social Network on Online Purchasing Behavior of Consumers
Satish Kumar Sharmar -
The impact of returns on consumer behavior while purchasing goods online on apparel market in Czech Republic
Mikhail Serebriannikov -
Influence of Packaging on Consumer Purchasing Behavior
Kateryna Zakharova -
Corporate Social Responsibility and its Impact on Purchasing Behavior
Lusine Grigoryan -
Chování spotřebitelů a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces na automobilovém trhu
Kateřina Pořízková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights