Redefining the teacher as a Performer – Isabel Cristina Mendoza Piedrahita
Isabel Cristina Mendoza Piedrahita
Master's thesis
Redefining the teacher as a Performer
REDEFINOVÁNÍ ROLE UČITELE JAKO PERFORMERA
Abstract:
Redefining the role of the teacher in a community without exposure to arts on a daily basis, by using theatre workshops founded on the psychosomatic approach, permitted the participants to recognize and explore their personal creative resources, enriching their creativity and awareness of their physicality and responsibility in creating a safe and fruitful environment for teaching. This dissertation …moreAbstract:
Redefinování role učitele použitím divadelních dílen založených na psychosomatickém přístupu v komunitě bez divadelního povědomí umožnilo účastníkům ocenit a prozkoumat své vlastní kreativní schopnosti, vedlo k rozšíření jejich kreativity a uvědomění si své tělesnosti a zodpovědnosti za tvorbu bezpečného a plodného prostředí k učení. Tato dizertační práce analyzovala mezinárodní experiment, který testoval …moreKeywords
psychosomatic approachKeywords
awarenessKeywords
kreativitaKeywords
teachersKeywords
workshopyKeywords
reflections
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 9. 2017
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/9959
Thesis defence
- Date of defence: 26. 9. 2017
- Supervisor: Michaela RAISOVÁ
- Reader: Hana MALANÍKOVÁ
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 1. 11. 2017 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / field:
Dramatická umění / Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku
Theses on a related topic
-
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Eye of the teacher: Using eye tracking to explore professional vision of teachers and teachers gaze
Zuzana Juříková