Bc. Miroslava Šejnová

Bachelor's thesis

Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek

Abstract:
Práce obsahuje teorii merchandisingu a nákupní atmosféry. V aplikační části porovnává dvě obchodní jednotky ve městě Písku, které jsou zaměřené na prodej potravin. Porovnání je řešeno pozorováním daných nákupních míst a pomocí dotazníkového šetření. V dnešní době většina obchodních řetězců využívá znalostí merchandisingových zásad a promyšlenou a vhodnou nákupní atmosférou se snaží o udržení každého …more
Abstract:
This work includes the theory of merchandising and shopping atmosphere, comparing two foodstore businesses in Pisek through observation and questionnaires. Nowadays, most commercial chains make use of the known merchandising principles and by using sophisticated and well studied buying atmosphere they try to keep each customer. My work shows that both observed purchasing agents apply adequate commercial …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Alena Tomasová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích