Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek – Bc. Miroslava Šejnová
Bc. Miroslava Šejnová
Bachelor's thesis
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Abstract:
Práce obsahuje teorii merchandisingu a nákupní atmosféry. V aplikační části porovnává dvě obchodní jednotky ve městě Písku, které jsou zaměřené na prodej potravin. Porovnání je řešeno pozorováním daných nákupních míst a pomocí dotazníkového šetření. V dnešní době většina obchodních řetězců využívá znalostí merchandisingových zásad a promyšlenou a vhodnou nákupní atmosférou se snaží o udržení každého …moreAbstract:
This work includes the theory of merchandising and shopping atmosphere, comparing two foodstore businesses in Pisek through observation and questionnaires. Nowadays, most commercial chains make use of the known merchandising principles and by using sophisticated and well studied buying atmosphere they try to keep each customer. My work shows that both observed purchasing agents apply adequate commercial …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2010
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/nhi7p/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Alena Tomasová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠEJNOVÁ, Miroslava. \textit{Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2010. Available from: https://theses.cz/id/5ygmzy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Tereza Silná -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Adéla Fialová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Lenka Švejdová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Jakub Tolar -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Lenka Špalková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Tereza Smejkalová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Markéta Strnadová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Tereza Nešpolová