Bc. Ludmila Lacinová

Master's thesis

Marketing kulturních organizací a institucí

Marketing of Cultural Organizations and Institutions
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu kulturních organizací a institucí s důrazem na galerie zabývající se prezentací architektury. Klade si za cíl zhodnotit trendy a změny ve fungování současných galerijních institucí a jejich následné využití v marketingové praxi. První část práce se věnuje pohledu na masovou kulturu optikou frankfurtské školy a srovnává ji se současnými názory. Dále …more
Abstract:
The thesis deals with the marketing of cultural organizations and institutions, emphasising galleries presenting architecture. It endeavours to assess trends and changes in the running current gallery institutions and their subsequent use in marketing practise. The first part of the thesis is dedicated to mass culture from the Frankfurt School perspective and compares it with contemporary beliefs. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 3. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: MSc Mirela Moldoveanu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní