Bc. Iva Klíčová

Bakalářská práce

Kastrát jako hudebně-historický fenomén

Castrato as a Musical and Historical Phenomenon
Anotace:
Kastráti byli zpočátku jen interprety církevní hudby, ale rozvoj opery poskytl jejich hlasovým možnostem další prostor. Obrovskou slávu získali zejména v letech 1650-1750, kdy byli běžně obsazováni v operních představeních. Tato praxe trvala až do konce 18. století. Největší věhlas získal C. Broschi (Farinelli). Komponistů, kteří využívali kastráty ve svých operách a psali jim role ušité přímo na tělo …více
Abstract:
Initially, castrati were performers of church music, but the development of opera provided them with another scope for their vocal capabilities. They became famous especially in 1650s and 1750s owing to the fashion to engage them in operas, which lasted until the end of 18th century. The greatest ones of them were earning very high salaries. C. Broschi (Farinelli). There were many composers engaging …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 6. 2006

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 12. 9. 2006
  • Vedoucí: doc. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Bakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a provozovací praxe staré hudby

Práce na příbuzné téma

Všechny práce