Bc. Veronika Bednářová

Master's thesis

Sprachwissenschaftliche Erforschung der Werbesprache, mit Berücksichtigung der Anglizismen

Linguistic investigation of the advertisement with regard to anglicisms
Abstract:
The purpose of my thesis is to analyse the language of advertisement with regard to foreign words. At first I focus on the definition of advertisement, the history of advertisement, means of advertisement and on the methods of analysis. At the end I focus on the stylistic.
Abstract:
Ve své magisterské práci se zabývám jazykem reklamy a funkcí cizích slov. Nejprve se zaměřuji na pojem "reklama", historii reklamy, rozličné prostředky reklamy a na metody analýzy. Poté se věnuji stylistice, stylistickým prvkům na všech úrovních jazykového systému.
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2008
  • Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / German Language and Literature