Motion capture a jeho využití v indie herním průmyslu – Pavel Oliva
Pavel Oliva
Bachelor's thesis
Motion capture a jeho využití v indie herním průmyslu
Motion capture and its use in indie game development
Abstract:
Tato práce se zabývá technikou záznamu pohybu a jeho využitím v zejména zábavním průmyslu. Práce se snaží zmapovat historický vývoj, aktuální stav a předpokládanývývoj této technologie. Práce nahlíží na některé hardwarové a softwarové řešení motion capture. Podstatnou část práce tvoří realizace motion capture systému v nízkonákladových podmínkách.Abstract:
This document deals with the technique of motion capture and its use in an entertainment industry. The work tries to map the historical development, current state and expected development of this technology. The work looks at a hardware and software motion capture solutions. A substantial part of the work is the implementation of the system in indie development conditions.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: MgA. Pavel Hruboš
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
OLIVA, Pavel. \textit{Motion capture a~jeho využití v~indie herním průmyslu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/60yxax/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / field / specializace:
Visual and literary arts / Visual arts / Animation and visual effects
Theses on a related topic
-
Computer Graphic (1968). Rekonstrukce první výstavy počítačem generovaného umění v bývalém Československu
Jiří Mucha -
Návrh studijního programu předmětů 4ME111 Základy počítačové grafiky a 4ME112 Počítačová grafika
Margarita Antsifirova -
Metodické listy pro výuku počítačové grafiky na středních uměleckých školách – vektorová grafika v programu Adobe Illustrator
Lenka Cardová -
Počítačová grafika na základní škole
Ivana Lévková -
Massively parallel implementation of algorithms for computer graphics
Milan Jaroš -
Vzorové přípravy pro výuku odborného předmětu Počítačová grafika
Adéla Kovářová -
Steganography for Computer Graphics
Richard Gono -
Počítačová grafika
Radim Pinkava
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights