Tereza Švandová

Bachelor's thesis

Exportní strategie společnosti ŠKODA AUTO a.s. a její umístění na indickém trhu

Export strategy of ŠKODA AUTO A.S. and its positioning on Indian market
Abstract:
Tato práce je zaměřena na exportní strategii české společnosti ŠKODA AUTO a.s. a její umístění na indickém trhu. Hlavním cílem práce je zhodnotit, zda bylo rozšíření společnosti na indický trh správným krokem. K naplnění tohoto cíle byla použita analýza indického trhu a SWOT analýza umístění společnosti na tomto trhu. Nejdříve se čtenář podrobně seznámí s automobilkou ŠKODA AUTO včetně její exportní …more
Abstract:
This thesis is focused on export strategy of a Czech car company named ŠKODA AUTO a.s and its positioning on the Indian market. Firstly, it introduces the company ŠKODA AUTO in detail. Furthermore, it describes different types of possibilities of market entries, export strategy of Czech Republic and characterises different factors about India, but most importantly it describes Indian automotive industry …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2019
  • Supervisor: Vít Hinčica
  • Reader: Marek Jechumtál

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/76190