Kristýna Lačná

Bachelor's thesis

Motivace k online nakupování potravin v České republice

Motivation to buy groceries online in the Czech Republic
Abstract:
Tato práce má za cíl zjistit hlavní zdroje motivace a demotivace při nakupování potravin online na českém trhu a umožnit tím jak zlepšení marketingových strategií retailových společností, tak ulehčení vstupu na český trh pro start-upové firmy. První část této práce je věnována nakupování na internetu a faktorům, které ho ovlivňují. Dále je zde charakterizována e-commerce potravin v České republice …more
Abstract:
This work aims to identify the main sources of motivation and demotivation when buying groceries online in the Czech market and thus enable both the improvement of marketing strategies of retail companies and facilitating entry into the Czech market for start-up companies. The first part of this work is devoted to online shopping and the factors that affect it. Furthermore, the e-commerce of groceries …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2022
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Zdeněk Dopita

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85639